Dungeons & Dragons: Dark Alliance - konzolgamer.hu
Dungeons & Dragons: Dark Alliance

Dungeons & Dragons: Dark Alliance

Action Adventure

Kipróbáltuk a next-gen konzolokra is optimalizált Dungeons & Dragons: Dark Alliance-t, ami június 22-én jelent meg és a megjelenés napján érkezett a Game Pass előfizetésbe is.

Aki az olvasás helyett a videós formátumot díjazza inkább, a teljes teszt elérhető a Youtube csatornánkon is:

 

A játékkal kapcsolatban vegyesek az érzéseink, pár hét fejlesztést még elbírt volna, de a rengeteg negatív kritika ellenére jópár órán keresztül mégis élvezhető maradt. A fejlesztők szerint a sztori 18 órányi játékot biztosít, a legtöbb játékos számára inkább 10-14 órányi játékidő a reális és világmegváltó történetet se várjon senki. A játékról lerí, hogy alapjáraton több játékosra lett tervezve, a fejlesztők összegyúrták azokat az elemeket amelyek más játékokban működnek. A játékidő 80-90 százaléka harc, a maradék időben pedig mini fejtörőkkel lehet a különböző típusú lootot gyűjtögetni, valamint a karaktereket fejleszteni.

Összesen 4 karakter közül lehet választani, mindegyik karakter más-más fegyverekkel és képességekkel rendelkezik. A képességek és fegyverek mellett adottak még a klasszikus skill pontok, a fejleszthető mozdulatok, valamint ún. “feat”-ek, amelyek speciális bónuszok. Minden karakternek két alapképessége lehet kiválasztva, amelyeket a játék során ki lehet cserélni, összesen 8 alapképesség oldható fel. Az alapképességeken kívül adott egy speciális képesség is, ami nem cserélhető és csak akkor használható, ha a harc során teljesen feltöltődött.

Az alapkoncepció úgy néz ki, hogy minden küldetés előtt és után egy táborba kerülünk, innen tudunk kiutazni egy térkép és egy portál segítségével a különböző helyszínekre. Összesen 7 helyszín van, mindegyik helyszín több küldetést tartalmaz (általában hármat) és mindegyik küldetés hat szinten teljesíthető, magasabb nehézségi szinten nyilván több a jutalom. A küldetések nem egyesével válnak elérhetővé. A táborban a térképen kívül találni még egy sarkot a trófeákkal, ahová minden küldetés befejezése után kerül egy kis szobor, ezen kívül semmi haszna. Egy árus is elérhető a táborban, akinek eladhatjuk a feleslegessé vált fegyvereinket és ruházatunkat, upgradelhetjük a kristályaink minőségét, valamint vásárolhatunk is tőle. A térkép mellett a tábor másik legtöbbet látogatott része valószínűleg mindenki számára a reward box lesz, ami nem más, mint egy láda a küldetések során bezsebelt fegyverekkel és ruhákkal. Mielőtt bármit használatba vehetnénk, először ebben a ládában kell feloldanunk, úgyhogy nincs lehetőség az újonnan megszerzett fegyvereket egyből kipróbálni a küldetések közben. A helyszíneken kristályok mellett főleg aranyat tudunk gyűjtögetni, elszórva a pálya bizonyos pontjain akadhat néhány láda, amelyekben fegyver vagy ruha is lesz, megéri néha picit elkóborolni a küldetést jelző nyilacska irányából.

Először nézzük azt ami a játékban tetszett: a grafika és a checkpointok koncepciója. A grafika gyönyörű volt Xbox Series X konzolon, párszor tényleg percekig csak álltunk és néztünk, érezhetően figyeltek a fejlesztők az apró részletekre is, a helyszínek is szépen visszaadják a játék és a történet sötét hangulatát. Akadozás nincs, talán a legnagyobb harcok folyamán volt egy-egy minimális FPS drop. A küldetések bizonyos pontjain a játék feldob egy ablakot, hogy pihenhetünk, vagy növelhetjük a loot minőségét a küldetés hátralévő részére. Pihenés esetén a pihenőpont checkpointként szolgál majd, de az ellenfelek újraélednek. Magasabb minőségű loot választása esetén a checkpoint viszont nem jár, gyakorlatilag egy dupla vagy semmit játszhatunk minden küldetés során. Sajnos azonban a pozitívumok itt el is fogynak.

Azon kívül, hogy az ellenfelek iszonyatosan butácskák, a harc is három gomb nyomogatásából áll. A két támadás mellett egyedül az elugrásnak (dodge) van értelme, a block és parry gyakorlatilag felesleges. Ez a gyakorlatban pár óra alatt azt eredményezi, hogy a játékmenet a küldetések végén lévő boss fightokon kívül gyorsan unalmassá és repetitívvé válik. A mesterséges intelligencia egy bizonyos távolságon kívül észre sem vesz bennünket, az ellenfelekre rásprintelve nagyjából 3-4 másodperc után reagál. A játékmenetben is jó lenne valamit kiemelni, de nagyon nincs mit, végig az az érzésünk volt, hogy “ezt is láttuk már”.

Bugok is akadnak bőséggel, de szerencsére semmi nincs ami game breaking lenne, inkább apró grafikai és logikai glitchek kerülték el a fejlesztők figyelmét. Olyan apróságokról van szó, mint például a felugrások animációja nem smooth, néha be is akadhatunk az ugrások után, vagy a tárgyak támadása is számolja a különböző kombó bónuszokat (és a képességünk is feltöltődik).

Ha a fejlesztők gyorsan javítják a pár bugot  és a mesterséges intelligenciát, valamint kitalálnak valamilyen továbbfejlesztést a harc kapcsán, ez akár egy jó játék is lehet, addig azonban nagyon jószívűen 6 pontra lehet értékelni egy 10-es skálán. Ha valaki rendelkezik Game Pass előfizetéssel, az biztosan adjon neki egy próbát, de az előfizetés nélküli 14 000 Ft-os árat szerintünk még a mostani állapotában nem éri meg.

Ha tetszett a cikk, kövesd Facebook és Instagram oldalunkat, vagy iratkozz fel YouTube csatornánkra!

Megosztás

Ajánlott cikkek

Xbox Game Pass: augusztus

Xbox Game Pass: augusztus

Bejelentették az első adagot azokból a játékokból, amelyek augusztus folyamán érkeznek a Game Pass előfizetésbe. A lista még nem teljes, várhatóan augusztus közepén kerül bejelentésre a következő csomag. A húzónév ezúttal a Hades, ami augusztus 13-án jelenik meg. A lista nem tartalmazza az EA Play-be bekerülő címeket, ahová augusztus 10-én érkezik a Dirt 4, a […]

Tovább
Xbox Game Pass: a második adag júliusra

Xbox Game Pass: a második adag júliusra

Ha kedd, akkor Xbox. Megérkezett a második adag azokból a játékokból, amelyek júliusban kerülnek be a Game Pass előfizetésbe, a két legnagyobb név a Microsoft Flight Simulator és a The Ascent. A Battlefield V már a mai naptól játszható a cloud szolgáltatáson keresztül, a Cris Tales szintén a mai naptól elérhető konzolon, PC-n és cloudban. […]

Tovább